به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، در تاریخ 1402/12/16 با حضور رییس و معاونین پژوهشکده ،روسا و کارشناسان بخش های پژوهشی و پشتیبانی پژوهشکده و خانم دکتر خدامی رییس امور پژوهشی موسسه جلسه ی برنامه ارزیابی درونی پژوهشکده برگزار شد.
در این نشست دکتر مرتضوی طی سخنانی به اهمیت و ضرورت ارزیابی و ارزشیابی پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی اشاره و در ادامه خانم دکتر خدامی فعالیت های دفتر نظارت و ارزشیابی موسسه را تشریح نموده و سیاست گذاری و برنامه ریزی نظارت و ارزیابی کلیه فعالیت های سازمان و پیشنهاد شاخص ها و معیارهای نظارت و ارزیابی در قالب دستورالعمل ها و شیوه نامه ها و ارزیابی عملکرد مدیران را از اهم فعالیت های این دفتر نام بردند.
ایشان ارزیابی درونی را بررسی وضعیت موجود، آنچه بایستی انجام شود و آینده نگری در خصوص فعالیت و عملکرد سازمان دانسته و منطق ارزیابی را توانمندسازی، کاراسازی و موثرسازی نیروی انسانی، منابع مالی، فضای کاری و تجهیزات، افزایش کمی و کیفی بروندادها و محصولات علمی و افزایش اثر بخشی فعالیت های علمی در سطوح اجتماعی و اقتصادی بیان کردند.
خدامی سپس چگونی اجرای ارزیابی درونی را با تشکیل کمیته ها و کارگروه های مختلف جهت آشنا کردن اعضای هیات علمی و کارکنان با رویکرد ارزیابی درونی، تهیه تقویم زمانی اجرای ارزیابی و تعیین عوامل مورد بررسی از جمله اهداف و سیاست های کلی سازمان بیان کردند. وی برنامه عملیانی چهار ساله موسسه را در بخش آبزی پروری، صید و صیادی و فرآوری و بازار شرح داده و در بخش پژوهش و فناوری پژوهش های کاربردی با ماهیت  ترویجی را از مهمترین اقدامات دفتر ارزیابی و نظارت نام بردند.
در ادامه دکتر خدامی عامل برنامه ریزی و پشتیبانی و عامل نیروی انسانی که از مهمترین عوامل تاثیر گذار در ارزیابی می باشد و همچنین بحث آموزش و ترویج توضیحات مفصلی را ارائه نمودند. درپایان خانم دکتر خدامی به سوالات حاضران در جلسه پاسخ دادند.