به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه، مشاور و مدير كل دفتر هماهنگي امور استانهای سازمان شیلات ایران، مدیر کل شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و رئیس شیلات بندرلنگه از ایستگاه تحقیقات نرمتنان بندرلنگه بازدید کردند.
در این بازدید معاون وزیر مجموعه تحقیقات، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و دیگر مراکز علمی را بازوان توانمد و علمی شیلات خواند و از زحمات این مجموعه ها در حوزه شیلات تشکر کرد. سید حسین حسینی  با بیان اینکه تحقیقات راهبردی مقدم است، از مسئولین این ایستگاه تحقیقاتی خواست که تحقیقات راهبردی و کاربردی را در دستور کار خود قرار دهند. وی عنوان کرد: امید داریم با تلاش های موجود هرچه سریعتر شاهد تکثیر لارو و تولید بچه ماهی سوکلا در این مرکز و پرورش آن در قفس های دریایی در مسیر خودکفایی باشیم. رئیس سازمان شیلات ایران تجاری سازی و مشارکت بخش خصوصی در  زمینه ی تکثیر و پرورش ماهیان بومی را یک ضرورت خواند و آن را لازمه دستیابی به اهداف دولت مردمی در ارتقای تولید ماهیان پرورشی در دریا خواند.
در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان تکثیر ماهیان بومی، تولید غذای زنده ، پرورش خیار دریایی و صدف را از فعالیت های برجسته این ایستگاه در حوزه شیلات برشمرده و افزود: بدون شک حمایت از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی می تواند هموار کننده مسیر تولید پایدار باشد. مسعود بارانی فعالیت های پژوهشی در دستیابی به بهره برداری پایدار از منابع آبزی و تامین معیشت ساکنان نوار ساحلی استان و پایداری صید و صیادی را دارای نقش کلیدی خواند.
در ادامه مهندس رامشی، رئیس ایستگاه تحقیقات نرمتنان، به بیان گزارشی از فعالیت ها و دست آوردهای این ایستگاه تحقیقاتی پرداختند و گفتند که از نظر کاربردی بودن و انتقال دانش فنی تکثیر و پرورش آبزیان به بخش اجرا و بخش خصوصی گام های خوبی در ایستگاه تحقیقاتی برداشته شده است و تحقیقات راهبردی و کاربردی در دستور کار پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و ایستگاه تحقیقات نرمتنان بندر لنگه قرار گرفته است .