به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، اولین جلسه شورای پژوهشی سال 1402 به منظور بررسی و تعیین اولویت های تحقیقاتی با حضور دکتر مرتضوی رئیس پژوهشکده، دکتر محبی معاون تحقیقاتی، دکتر بهزادی معاون اداری و  پشتیبانی، دکتر تمدنی رئیس بخش ژنتیک و زیست  فناوری، دکتر سراجی رئیس بخش بوم شناسی، دکتر روحانی رئیس بخش تکثیر و پرورش آبزیان و دکتر سالارپوری رئیس بخش ارزیابی ذخایر در تاریخ 1402/02/06 برگزار شد.
دکتر مرتضوی طی سخنانی گفتند: اولویت بندی طرح ها و پروژه های پیشنهادی  بر اساس نیازهای اداره کل شیلات استان و بهره برداران انجام گردیده است و باید بگونه ای برنامه ریزی کنیم تا نتایج طرح های تحقیقاتی به نحو مطلوب به بخش خصوصی  انتقال یافته و بیش از گذشته شاهد اثربخشی یافته های پژوهشی باشیم .
سپس دکتر محبی گفتند: در سال گذشته 29 عنوان پروژه و طرح تحقیقاتی به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ارسال شد که با بکارگیری راهکارهای دقیق و طی اجرای پروسه ای نسبتا" طولانی از طریق موسسه بررسی های لازم انجام و اولویت های این پژوهشکده تعیین گردید. ایشان اعلام کردند که 3 یا 4 مورد از اولویت های تحقیقاتی از طرف سازمان شیلات ایران و شورای راهبردی تعیین و بقیه اولویت ها از میان پیشنهادات ارائه شده از طرف پژوهشکده می باشد. وی اظهار داشت؛خوشبختانه 14 عنوان پیشنهادی از طرف پژوهشکده پس از بررسی توسط شورای راهبردی و ستاد موسسه بعنوان اولویت 1 شناخته شده و سایر موارد با اولویت 2 و 3  تعیین شده است.
در ادامه اولویت بندی پروژها و طرح های اعلام شده به تفکیک بخش های تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پروپوزال اولویت های تعیین شده هرچه سریعتر آماده تا جهت ارسال به داوران و سپس تصویب در شورای پژوهشی و  اجرایی شدن برای سال جاری به موسسه ارسال شوند.