به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، جمعی از اعضای هیات علمی دانشکده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامل خانم دکتر هندیجانی معاون پژوهشی دانشکده، خانم دکتر کاووسی رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،خانم دکتر اتابکی، خانم دکتر کمالی، خانم دکتر کاووسی و آقای دکتر امیدی در تاریخ 1401/03/18 از پژوهشکده بازدید نمودند.
در ابتدای جلسه خانم دکتر محبی معاون پژوهشی ضمن خوشامد گویی گزارشی از توانمندی ها و دستاوردهای پژوهشی پژوهشکده را ارایه کردند. بنابه گفته خانم دکتر محبی در سال جاری 33 پروژه و طرح تحقیقاتی در پژوهشکده در دست اجرا بوده که در راستای ماموریت های اصلی پژوهشکده در بخش های زیست فناوری دریایی، اکولوژی منابع آبی، ارزیابی ذخایر آبزیان و آبزی پروری تعریف شده اند. با توجه به اهمیت بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی حدود 75 درصد از منابع مالی طرح های تحقیقاتی از محل قراردادهای برون سازمانی تامین می گردد. در بخش دیگری از گزارش معاون پژوهشی پژوهشکده به امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی پژوهشکده اشاره و خاطرنشان کردند 14 آزمایشگاه پژوهشکده بر اساس استانداردهای ملی 17025 به فعالیت مشغول هستند و طرح های تحقیقاتی را پشتیبانی می کنند از طرفی بهره مندی از شناور تحقیقاتی فردوس و کارگاه های تکثیر و پرورش آبزیان را زمینه مناسبی برای اجرای فعالیت های مشترک برشمردند. در ادامه جلسه ایشان به ضرورت مطالعات مشترک در زمینه ریسک مصرف آبزیان تجاری اشاره و پیشنهاداتی در این زمینه ارایه دادند
در ادامه دکتر تمدنی رییس بخش زیست فناوری پژوهشکده به دستاوردهای بخش ازجمله؛ تعیین فلور میکروبی، جداسازی میکروارگانیسم ها از رسوبات دریایی، تولید پروبیوتیک های بومی میگو، شناسایی باکتری های همزیست، کنترل زیستی میکروجلبک کوکلودینیوم در شرایط آزمایشگاهی، شناسایی و استخراج ترکیبات سایتوتوکسیک و آنتی باکتریال از جلبک ها و اسفنج ها، استخراج ماده موثره در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی از گونه های خیار دریایی، تولید اولیوومایسین ای از ماکروجلبک ها و اسفنج ها اشاره کردند.
در ادامه آقای دکتر مرتضوی ضمن خوشامدگویی به اساتید دانشکده داروسازی هرمزگان  به جایگاه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بعنوان یکی از گسترده ترین شبکه پژوهشی فعال در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کردند و به نقش موثر موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بهره مندی از 13 پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی  در اجرای پژوهش های مساله محور پرداختند. ایشان با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری، اجرای مشترک پروژهای دانش بنیان بر اساس امکانات و اعتبارات موجود را خواستار و بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی را در این زمینه ضروری دانستند.
سپس دکتر هندیجانی ضمن تشکر از برگزاری جلسه و معرفی همکاران خود اظهار امیدواری کردند که پژوهش های مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس تعریف و اجرا شود.
در خاتمه از آزمایشگاه ها و امکانات پژوهشکده شامل آزمایشگاه ژنتیک، آزمایشگاه میکروبیولوژی، آزمایشگاه فرآوری آبزیان، آزمایشگاه جذب اتمی، آزمایشگاه کروماتوگرافی و بایوتوکسین ها، و بخش آبزی پروری دریایی بازدید به عمل آمد.