به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، آقای دکتر بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در روز شنبه مورخ 1400.08.01 به منظور بررسی وضعیت فعالیت های پژوهشی در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان حضور یافت. در ابتدای حضور ایشان، جلسه عمومی با حضور محققین هیات علمی و غیر هیات علمی، کارشناسان و کادر اداری مالی، و پشتبانی پژوهشکده برگزار گردید. در ابتدای جلسه، اقای دکتر مرتضوی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و خوشامدگویی به آقای دکتر بهمنی، مرور کوتاهی بر شاخص ترین فعالیت های پژوهشکده داشتند.
در ادامه خانم دکتر محبی معاون پژوهشی پژوهشکده، گزارش مفصلی از محورهای فعالیت این معاونت شامل فعالیت های پژوهشی و فناوری، ترویج و انتقال یافته های علمی و ارتباطات بین الملل ارائه نمودند. ایشان مطرح نمودند که در حال حاضر تعداد 28 طرح و پروژه تحقیقاتی در پژوهشکده جاری می باشد که در برگیرنده اولویت های پژوهشی موسسه در استان هرمزگان و همچنین فعالیت های تحقیقاتی سفارش محور از سوی سازمان های اجرایی، بخش خصوصی و مشترک با دانشگاه های شیراز و شهید بهشتی می باشد. در ادامه، ایشان دستاوردهای مهم پژوهشکده در سال جاری شامل جمع آوری، اهلی و مولد سازی ماهی سوکلا در شرایط اسارت و همچنین تولید پروبیوتیک میگوی پرورشی حاوی سویه های بومی استرپتومایسس با قابلیت بازدارندگی در مقابل بیماری های میکروبی را تشریح نمودند. برگزاری برنامه انتقال یافته های علمی، کارگاه های آموزشی و اجرای سایت و مزارع الگویی را از مهمترین فعایت های ترویجی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در نیمه دوم سال 1400 نام برد. در انتها مشکلات موجود و پیشنهادات در خصوص بهبود فرآیند اجرای فعالیت های پژوهشی/ترویجی و دستیابی حداکثری به اهداف و اولویت های تحقیقاتی مطرح گردید و اشاره گردید که پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان از سال 1396 تا 1399 بصورت پیاپی موفق به کسب رتبه های برتر در ارزیابی عملکرد پژوهشکده ها و مراکز وابسته به موسسه گردیده است.
در ادامه ی جلسه، آقای دکتر بهزادی معاون اداری، مالی و پشتبانی پژوهشکده نیز با ارائه سخنرانی به تشریح وضعیت اعتبارات طرح و پروژه های جاری و موافقت نامه های استانی پرداخت. سپس آقای دکتر بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، طی سخنان مفصلی به تشریح سیاست ها و برنامه های کلان و آخرین وضعیت فعالیت های پژوهشی و پشتبانی موسسه پرداخت و ضمن تشکر از همکاران، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را از توانمندترین پژوهشکده ها و مراکز وابسته به موسسه نام برد و بر توسعه ارتباطات بین الملل و افزایش فعالیت های درآمدزایی تاکید نمودند.آقای دکتر بهمنی ضرورت دستیابی به دستاوردهایی که بتواند مشکلی را از بخش شیلات کشور حل کند مورد تاکید قرارداده و از محققین خواستند با ارایه ایده های
جدید به بهره برداری پایدار و بهینه از منابع آبزی کمک کنند. در پایان دکتر بهمنی به سوالات همکاران در زمینه های مختلف پاسخ دادند.