به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، دوره آموزشی با عنوان "روش های حفظ کیفیت میگو جهت عرضه به بازار" توسط آقای ذبیح اله بهمنی عضو هیات علمی این پژوهشکده در تاریخ 1400/07/03 با حضور کارشناسان شاغل در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، اداره کل شیلات هرمزگان و ادارات تابعه، جمع کثیری از صیادان و بهره برداران به صورت وبینار در شبکه آموزش کشاورزی مرکز هرمزگان برگزار گردید.
در این دوره آموزشی، در خصوص اهمیت میگو به عنوان یکی از منابع با ارزش غذایی و اقتصادی در جهان مطالبی ارائه شد. در ادامه گزارشی از آمار تولید و صید میگو طی سال های 95 تا 98 در استان هرمزگان ارائه گردید. دکتر بهمنی در خصوص زیست شناسی و دوره زندگی این سخت پوست و اهمیت غذایی آن به لحاظ دارا بودن عناصر معدنی(بویژه فسفر و آهن) اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین ب12، ویتامین ب3 یا نیاسین، ویتامین د، سلنیوم و اسیدهای آمینه مطالبی را بیان نمودند.
ایشان در ادامه در خصوص سابقه صید میگو در ایران و چگونگی صید، انواع میگو و صیدگاههای میگو در آبهای استان هرمزگان، آماده سازی میگو پس از صید، جداسازی، شستشو، سرد کردن، استفاده از حوض آب شور، نگهداری و حمل و نقل میگو در دریا تا رسیدن به ساحل مطالب کاربردی و مفیدی را بیان نمودند.