به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان؛ جلسه ارائه دستاوردهای منتج از انجام قرارداد پژوهشی با عنوان "بررسی میکروپلاستیک ها در تصفیه خانه شهر بندرعباس" فی مابین شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان و پژوهشکده با شرکت دکتر مرتضوی، دکتر محبی, دکتر سراجی و دکتر کوهکن از پژوهشکده و معاونین و ناظر اجرای قرارداد از شرکت آب و فاضلاب به صورت وبینار برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر مرتضوی ضمن خیر مقدم به دعوت شدگان، مطالعه میکروپلاستیک ها به عنوان آلاینده نوین در پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب های شهری بندرعباس به دریا  را ضروری دانستند. سپس خانم محبی سخنرانی خود را با بیان مقدمه ای در خصوص کاربری پلاستیک ها و میکروپلاستیک ها، چگونگی تشکیل و ورود آنها به دریاها و اقیانوسها، اثرات ناشی از میکروپلاستیک ها  بر موجودات دریایی و مخاطرات ناشی از مصرف آبزیان دریایی آلوده به میکروپلاستیکها برای انسان را آغاز نمودند. در ادامه اهداف اجرایی  قرارداد پژوهشی، مراحل و عملیات آزمایشگاهی ارائه گردید و سپس معاون پژوهشی پژوهشکده،دستاوردهای مهم قرارداد پژوهشی در شناسایی کمی و کیفی میکروپلاستیک ها در فاضلاب ورودی و پساب خروجی تصفیه خانه و میزان کارآیی تصفیه خانه در حذف و کاهش میکروپلاستیکها  را تشریح نمودند.

جلسه با سخنان دکتر حسین پور ناظر اجرای قرارداد پژوهشی ادامه یافت که ایشان ضمن تایید بر حسن اجرای عملیات میدانی و آزمایشگاهی، از زحمات رئیس و معاونین پژوهشکده و همچنین مجری و دست اندرکاران قدردانی و تشکر نمود.