دکتر مرتضوی، در ارتباط با فعالیت های انجام گرفته در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، گفت: تعداد 35 پروژه و طرح تحقیقاتی ، 69 مقاله فارسی و انگلیسی،چاپ یک جلد کتاب و 10 گزارش تحلیلی از دستاوردهای این پژوهشکده می باشد.  رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، افزود: در سال جاری، 5 یافته قابل ترویج به عرصه تحقیقات شیلات کشور ارائه شده است.
در ادامه، دکتر بهمنی، ضمن اشاره به تشکیل شبکه پرورش ماهی در قفس با محوریت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، گفت: اگرچه تلاش های ارزشمندی در این خصوص صورت گرفته، اما انتظار می رود این روند در سال 1400 نه تنها ادامه داشته باشد بلکه با جدیت و قدرت بیشتری دنبال شود. وی، ادامه داد: این موضوع به ویژه در حوزه تکثیر و پرورش ماهیان دریایی با تاکید بر ماهی سوکلا بسیار حائز اهمیت است؛ به گونه ای که شرکت ماهی در قفس نیکسا که به عنوان بخش خصوصی با موسسه همکاری دارد، بتواند اثربخشی این فعالیت ها را در قفس های خود ببیند.
وی تاکید کرد: کنفرانس بین المللی نمک زدایی و تصفیه آب در سال 1399 به همت محققان این پژوهشکده و همکاری با دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. همچنین در همین مدت، همکاران پژوهشکده حضور در 22 کنفرانس معتبر بین المللی را به ثبت رسانده اند.
از فعالیت های شاخص این پژوهشکده ،دستیابی به دانش فنی تغذیه و نگهداری و اهلی سازی ماهی سوکلا و همچنین به رونمایی از دانش فنی تولید انبوه صدف خوراکی و همکاری در برگزاری رویداد شتاب ساردین و موتو ماهیان اشاره شد. 
دکتر مرتضوی، ضمن معرفی اولویت های پژوهشی پژوهشکده در سال 1399 گفت: ارزیابی ذخایر و اکولوژی کفزیان خلیج فارس و دریای عمان در سال آینده، ارزیابی نقش اقتصادی-اجتماعی صید ماهیان سطح زی در معیشت و اشتغال صیادان، برآورد زی توده ماهیان مرجانی و صخره ای، ارزیابی ذخایر تون ماهیان کرانه ای، بررسی ذخایر میگوهای غالب در استان هرمزگان، مولد سازی و تکثیر ماهی سوکلا، کاهش گرفتگی چشمه تور قفس های پرورش ماهی، تولید محصولات با ارزش افزوده از صدف خوراکی و بررسی آلاینده های آلی و معدنی در رسوبات زیستگاه های مرجانی و حرا از مهمترین پیشنهادات اولویت دار برای سال 1400 است.
وی در ادامه بیان داشت از دیگر فعالیت های شاخص پژوهشکده ،همکاری بالا با بخش خصوصی است بطوریکه حدود بالای 90 درصد از پروژه های مصوب مشتری مدار و خاص می باشد. 
بحث تداوم پایش آلاینده ها و پیش بینی بحران ها،  تحلیل و آینده پژوهی صید و صیادی به صورت مشترک با کمک اتحادیه ها، سایر مراکز و پژوهشکده ها و دانشگاه ها، توجه بیشتر به آبزی پروری میگو در کنار پژوهشکده میگوی کشور از دیگر مواردی بود که دکتر بهمنی بر لزوم اجرایی شدن آنها توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، تاکید کرد.